Zelf suikervrije krokante muesli maken

Posted · Add Comment

Krokante muesli maak je heel makkelijk zelf. Lekker met bijvoorbeeld kwark en/ of fruit.
Zelf maak ik dit in grotere hoeveelheden en bewaar die in een glazen pot.

Ingrediënten krokante suikervrije muesli

Voor ongeveer 4- 6 porties

  • rijpe banaan
  • 1 eetlepel kokosolie
  • 15- 20 eetlepels (glutenvrije) havermout
  • optioneel: vanille whey

Krokante muesli zonder suiker bereiding

Verwarm de oven voor op 180 graden. Prak de banaan en meng dit met de havervlokken/ havermout. Smelt een eetlepel kokosolie en roer die ook door het mengsel, zodat alles goed verdeeld is. Je kan dan optioneel ook nog een maatschep vanille whey door het mengsel roeren. Daardoor wordt het iets zoeter, maar ook zonder kan prima.
Leg bakpapier op een bakblik en doe daarop het mengsel. Het blik kan dan in de voorverwarmde oven en bak dit ongeveer 10 minuten. Haal dan de bakplaat uit de oven en schep het mengsel om. Bak het vervolgens nog 10- 15 minuten tot het goudbruin is. Laat het afkoelen en bewaar dan in een pot of blik.

Je kunt er vervolgens nog van alles aan toevoegen, zoals noten, pitten, kokossnippers, kaneel en/ of kardemom, of wat je zelf lekker vindt.

FullSizeRender 4