Overnight oats

Posted · Add Comment

Dit (ontbijt) kan je al de avond van tevoren klaar maken.

  • Doe 4-6 eetlepels havermout in een schaaltje
  • Strooi er lekker veel kaneel (of eventueel andere kruiden, zoals koekkruiden, kurkuma, kardemom) overheen
  • Meng met 250 ml gekookt water. Je kunt ook (plantaardige) melk gebruiken
  • Eventueel kun je ook wat groente toevoegen, bijvoorbeeld geraspte wortel
  • Roer er nog pitten/ zaden doorheen, bijvoorbeeld: 1 eetlepel lijnzaad, hennepzaad, zonnebloempitten, chiazaad
  • Ook erg lekker om doorheen te doen: kokosmelk en/ of geraspte kokos
  • Je kunt er vervolgens ook nog wat (gedroogd) fruit doorheen roeren zoals rozijnen, mango, etc
  • Roer alles goed door en dek het schaaltje af. Je kunt dit in of buiten de koelkast bewaren en zo heb je de volgende ochtend een heerlijk voedzaam ontbijt. Serveer eventueel wat noten of roer er nog wat extra olijf- of lijnzaadolie door. Zo krijg je meteen wat extra gezonde vetten binnen. Met dit ontbijt kun je oneindig variëren door andere kruiden en toevoegingen te gebruiken. Bedenk zo je eigen favoriete combinatie!